TASARIMINIZIN ŞANTİYEDE DOĞRU UYGULANDIĞINDAN EMİN OLUN!

Hiltinin klipsli dübellerini akıllı tork sistemimiz ile birlikte belirtmek tasarlandığı gibi uygulandığını gösterir. Hilti klipsli dübellerini, akıllı tork sistemimiz ile tasarladığınız şekilde uygulayabilirsiniz.

“AŞIRI VE AZ TORKLANMIŞ ANKRAJLAR BAŞARISIZLIKLA SONUÇLANAN ŞANTİYE DENETİMLERİNİN EN YAYGIN SEBEPLERİNDENDİR!”

Tork: Görmesi zor; ihmal etmek kolaydır. İş, betona ankraj yapmaya gelince, doğru torku uygulamak kritik derecede önemlidir. Başka bir deyişle, bir ankraj belirtilen tork ile ayarlanmamışsa, kusurların ortaya çıkması sadece bir zaman meselesidir. Amerikan İnşaat Müşavirleri Birliği (ACIA), başarısız şantiye denetimlerinin sebepleri arasında aşırı ve düşük torklanmış ankrajlara yer vermektedir.

Belirtilen torka gerçekte ulaşılamamasının birçok nedeni vardır. Bunlardan biri hızdır: zamanlama baskısı arttıkça, her bir ankrajı dikkatlice ayarlamak ve kontrol etmek için zaman bulmak pratikte imkansızdır. Üstelik, bunu farkedebilecek deneyimli şantiye uzmanları her zaman sahada olamayabilir.

*Şu anda sadece Hilti HST3 ve HST2 klipsli dübellerin seçilen boyutları için tasarlanmıştır. Ayrıntılar için Hilti ile iletişime geçin.

ANKRAJLARIN PERFORMANSI İÇİN DOĞRU TORKLANMASI NEDEN KRİTİK DERECEDE ÖNEMLİDİR?

1 / 3
Aşırı Torklamanın Tehlikeleri Nelerdir?

Aşırı tork verilmesi konik kısmın klips içerine fazla çekilmesine sebep olur. Bu durum, kurulum sırasında, ana malzemenin yük taşıma kapasitesini azaltan, döşeme kenarında dökülmeye (beton parçalandığında veya çatlaklar oluştuğunda)) neden olacak kadar güçlü olabilecek yüksek kuvvetler üretir. Beton çatlakları ile ilgili en büyük sorun her zaman gözle görülememesidir. Fakat görünür ve derhal düzeltilebilecek olsa bile, onarım, yeni bağlantı noktalarının belirlenmesi ve çeliğin de buna göre ayarlanması gerektiğinden, tamir için işçiliğin fazla olduğu anlaşılmaktadır. Daha da kötüsü, çatlakların görülememesi durumudur. Bu durum, örneğin, çatlak bir çelik plakanın altına gizlendiğinde sık sık meydana gelir ve bu nedenle kusur tespit edilemez ve tamir edilmeden kalır. AT-tork sistemi ve HST2 veya HST3 ankrajları ile, uygun olmayan torktan kaynaklanan yapısal kusur riskini önemli ölçüde azaltabilirsiniz.

Please enter alternative text here (optional)
2 / 3
Yükleme Öncesi Hasarların Tehlikeleri Nelerdir?

Bir ankrajın aşırı torklanması, her zaman koninin klipsin içine çok fazla çekilmesine neden olarak yüksek ayırma kuvvetleri oluşturur. Bununla birlikte, ankraj ana malzeme kenarından uzağa kurulduğunda, ayrılma kuvvetleri etrafındaki beton tarafından herhangi bir hasar görmeden absorbe edilebilir. Eğer ankraj önemli ölçüde fazla torklanırsa, çelik dübel bu burulma momenti nedeniyle zarar görebilir, hatta parçalanabilir. Sonuç ise kırılma değerine kadar çekme, kesme veya çekme ve kesme yük kombinasyonu kuvvetleri altındaki çelik kopma yükünün açık bir şekilde düşmesidir. Parçalanma olayında olduğu gibi, ankraj hasarı ile ilgili en büyük sorun kolayca tespit edilememesidir. Kurulumu tamamlanmış bir ankrajın gözle muayenesi imkansız olduğundan, ön hasar genellikle yalnızca enine kesitin röntgen görüntüsü ile tespit edilebilir. Ankrajın durumunu ölçmek için ek tork kullanılması, mevcut herhangi bir hasarı daha da kötüleştirebilir. Akıllı tork sistemini Hilti'den projelendirmek, uyumlu dübelleri görülmeyen hasarlardan korumak için en iyi yöntemdir.

Please enter alternative text here (optional)
3 / 3
Yetersiz Torklamanın Tehlikeleri Nelerdir?

Düşük torklu bir ankraj, aşırı torklu olduğu kadar problemli olabilir. Düşük tork, koninin yanlış konumda olmasına, yani belirtilen tutma değerlerine ulaşmak için klipsin içine yeterince çekilmemesine neden olur. Sadece dış yük uygulandığında ankraj hareket eder ve koni doğru yönde çekilir. Başka bir deyişle, ankraj gevşemiş ve sert bir şekilde yerine oturması için harici yüklemeye dayanmıştır. Maksimum yük veya dayanım değerleri elde edilebilir, ancak yalnızca ankraj istenen konumdan hafifçe çekildikten sonra elde edilebilir. Sonuç, gösterildiği gibi, öngörülemeyen yer değiştirmeyle tamamlanmış bir kurulumdur. AT-tork sistemi kullanılarak gevşek dübellerden kaçınmak son derece kolaydır.

AT Sistemi 4 ana birleşenden oluşur:

  • Hilti HST2 ve HST3 klipsli dübeller (M8, M10 ve M12 çaplarında), (muhtemelen dünyadaki en çok projelendirilen ankrajlar ve çaplarıdır.)
  • Akıllı elektronik sistemli SIW 6AT-A22 kablosuz tork makinesi.
  • Tork makinesi ve bataryasının arasına yerleştirilen SI-AT-A22 veri işleme modülü. Bu sayaç, somunun doğru süre boyunca doğru torkla vurulduğunu doğrulamak için tork makinesi içindeki sensörlerden gelen verileri işler.
  • Dökümantasyon yazılımı, HST2 ve HST3 ankrajlarının kurulumunun iş geçmişini SI-AT-A22 işlemci modülünden bir bilgisayara aktarılabilmesini sağlar. Sayaçtan alınan işlenmemiş veri, ayrıntılı bir kurulum raporu oluşturmak için kullanılır.



Hilti AT tork sistemi, bir ankrajın ETA onaylarını karşılamak için torklu olup olmadığını onaylayabilecek yerleşik zekayla donatılmıştır. SI-AT-A22 ile herhangi bir zamanda, bir kurulum raporunu anında oluşturmak için bir bilgisayara bağlanabilir ve müşavirlere ve proje müelliflerine, ankrajın kullanım talimatlarına uygun olarak ayarlandığını garanti ederek raporlandırır.

UYARLAMALI TORK SİSTEMİNİN YARARLARI NELERDİR?

Tasarım ve Şartname

AT Sistemi, tasarım özelliklerinin sahada tam olarak uygulanacağından emin olmanızı sağlar. Yanlış tork nedeniyle düşük performans gösteren ankrajları telafi etmek için ek güvenlik faktörlerini 'tasarlamaya' gerek yok.

Kurulum ve Torklama

İnşaat aşamasında, oluşabilecek planlanmamış tasarım çalışmalarını azaltın. AT sistemi iş akışı, hızlı bir şekilde ve mevcut herhangi bir çalışanla sağlanabilecek yüksek verimli bir çözüme duyulan ihtiyacı karşılar.

Şantiye Denetimi

AT Sistemi tarafından oluşturulan rapor, imalat denetimlerinde harcanan zamanı azaltmanıza yardımcı olur.

Yanlış torklama sonucu oluşan anlık yapısal zedelenmelerin önüne geçer.

DOĞRU ÇÖZÜM, HILTI UYARLAMALI TORK SİSTEMİ

KURULUM RAPORUNU KOLAYLIKLA OLUŞTURUN

Raporlama hiç bu kadar kolay olmamıştı. Yüklenici veya uygulamacı, SI-AT-A22 modülünü standart bir USB kablosu kullanarak bir bilgisayara bağlayabilir ve ardından SI-AT-A22 tarafından depolanan performans verilerini indirerek AT Dökümantasyon Yazılımını bir imalat raporu oluşturmak için kullanabilir.

Raporda, kullanılan tüm ürünler, gerekli torku seçim yöntemi (tarama veya manuel), imalatın tamamlanma saati & tarihi ve uygulamacı tarafından tamamlanan eylem türü listelenir.

Proje müellifi için bu rapor, tespit ve kullanım şartlarına uygun olarak ankrajların doğru şekilde torklandığını kanıtlar. 

İLK SEFERDE DOĞRU YAP!

Şantiyelerde kalite kontrol denetimleri artıyor. Kuşkusuz ki, bu denetimler bina güvenliğinin önemli bir dayanağıdır, ancak yeterince kontrol edilemeyebilir. Örneğin, rutin denetimler tüm imalat hatalarını algılayamayabilir.

Denetimlerin çoğunun standart bir bileşeni olan tork kontrolleri bile, ankrajın durumuna kapsamlı bir kontrol sağlayamaz. İnşaat mühendisleriyle yapılan araştırmalar, tasarımcıların genellikle, yapı denetimlerini geçmelerini sağlamak için aşırı güvenlik faktörlerini tasarımlarına dahil ettiklerini ortaya koydu. Söylemeye gerek yok, bu durum ekonomik değil. Ekstra ihtiyati tedbirler alınsa bile, denetimler, düzeltmek için baştan tekrar çalışmayı gerektiren hataları belirleyebilir.

 

ANKRAJ İMALATININ İLK ÜÇÜ: SAFESET

Emniyet. Üretkenlik. Onay. SafeSet, Hilti’nin şimşek hızında sürekli yüksek kaliteli ankraj montajı için kanıtlanmış bir metodolojisidir.

SIW 6AT-A22, SI-AT-A22 modülü ile birlikte, tüm SafeSet kriterlerini yerine getirir, çünkü zaman tasarrufu sağlayıp, maliyetleri düşürürken imalat hatasını da ortadan kaldırır.

 

Profis Anchor tasarım yazılımının size nasıl yardımcı olabileceğini keşfedin.

Daha fazlası için

Ankraj sistemlerinin nasıl tasarlanacağını ve uygulanacağını öğrenin.

Daha fazlası için

“Takımını Kur” ile kendi kablosuz sisteminizi tasarlayın.

Daha fazlası için

BU İÇERİĞİ PAYLAŞ